Разместить рекламу  

Центральна ОДПІ м. Харкова інформує (15.06.2018)

Читайте у даному випуску:

  • Коли і як сплачують земельний податок члени садівницького товариства
  • Набирають чинності зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
  • При поповненні електронного рахунку у СЕА ПДВ необхідно правильно вказувати обов’язкові реквізити
  • Податкова знижка за навчання: витрати на користь вітчизняних навчальних закладів – без обмежень
  • Нові соціальні стандарти з 1 липня 2018 року
  • Відображення доходу підприємцем - платником єдиного податку
  • Вартість проживання та проїзду фізичних осіб, які не перебувають у трудових відносинах із платником податку, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб
  • Довідка-підтвердження статусу податкового резидента України: де і як отримати
  • Готівкові розрахунки
  • Оплата праці
  • Митний контроль
  • Митні платежі
  • Трудове законодавство
  • Надміру сплачену суму єдиного внеску повернуть при припиненні підприємницької діяльності
  • Реєстр РРО оновлено
  • Харківською митницею ДФС пропущено 14,5 мільйонів тонн вантажів
  • Внесено зміни до Порядку перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення
  • Змінюються реквізити рахунків для сплати податків
  • Компенсація втрати частини заробітної плати, у зв’язку з порушенням строків її виплати, оподатковується податком на доходи фізичних осіб
  • Новоутворені сільськогосподарські товаровиробники можуть бути платниками єдиного податку 4-ї групи з наступного року
  • Підприємці - платники єдиного податку не можуть здійснювати оптовий продаж паливно-мастильних матеріалів незалежно від об’єму тари
  • Правильно заповнюємо платіжні доручення при погашенні податкового боргу
  • Харківська митниця ДФС про зміни в порядку ввезення на митну територію України транспортних засобів
  • Вартість пально-мастильних матеріалів для заправки вантажного автомобіля включається до складу витрат ФОП-«загальносистемника»

 

Коли і як сплачують земельний податок члени садівницького товариства

Зважаючи на те, що до 1 липня поточного року кожному платнику плати за землю податку буде надіслано податкове повідомлення-рішення про його сплату. Отож, якщо земельні ділянки у садівничому товаристві приватизовані громадянами (членами садівничого товариства) і кожен з них отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то у цьому випадку платником плати за землю є власники земельних ділянок-громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку згідно зі ст.281 Податкового кодексу України. Садівниче ж товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи землі загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва, і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку. Додамо, що нарахування фізичним особам сум податку за землю проводиться контролюючими органами, які надсилають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

 

Набирають чинності зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

З 08.06.2018 набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.03.2018 № 393 «Про затвердження змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціального страхування», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.04.2018 за № 498/31950 (далі – Наказ). Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» внесені зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та встановлено, що: платниками єдиного внеску є члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах; взяття на облік таких осіб здійснюється не пізніше робочого дня з дня отримання від них відповідної заяви. Наказом визначається форма заяви про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства) (форма № 12-ЄСВ) та процедури взяття на облік платників єдиного внеску – членів фермерського господарства. Заява за формою № 12-ЄСВ подається членом фермерського господарства до контролюючого органу за його місцем проживання та окрім члена фермерського господарства підписується Головою фермерського господарства, членом якого він є. Також Наказом визначаються процедури заміни повідомлення про взяття на облік платників єдиного внеску за формою № 2-ЄСВ, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». У разі внесення змін до даних, що вказуються у повідомленні за формою № 2-ЄСВ (найменування, прізвище, ім'я, по батькові, місцезнаходження, місце проживання платника єдиного внеску, контролюючого органу, в якому платник єдиного внеску перебуває на обліку тощо) повідомлення за формою № 2-ЄСВ підлягає заміні у контролюючому органі. Контролюючий орган видає (надсилає) платнику єдиного внеску нове повідомлення протягом двох робочих днів після отримання від платника заяви із зазначенням причин заміни та старого повідомлення. У такому ж порядку видається нове повідомлення замість зіпсованого чи втраченого.

 

При поповненні електронного рахунку у СЕА ПДВ необхідно правильно вказувати обов’язкові реквізити

Начальник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев звертає увагу платників ПДВ, що згідно з п. 4 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569 рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ) – рахунок, відкритий платнику ПДВ в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми ПДВ, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов’язань з податку. При заповненні реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у СЕА ПДВ: ► у полі «Отримувач» зазначається найменування платника ПДВ; ► у полі «Код» необхідно зазначити податковий номер платника ПДВ, за яким ведеться облік у контролюючих органах; ► у полі «Банк отримувача» зазначається «Казначейство України (ел. адм. подат.)»; ► у полі «Код банку» зазначається «899998»; ► у полі «№ рахунка» необхідно зазначити номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку. Відповідно до п. 3.8 Постанови Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22 зі змінами реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України. У разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у СЕА ПДВ у полі № 4 друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Наприклад: «перераховано з власного поточного рахунка на електронний рахунок».

 

Податкова знижка за навчання: витрати на користь вітчизняних навчальних закладів – без обмежень

Перший заступник начальника Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Дмитро Таран повідомляє, що відповідно до змін, внесених Закон України від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 163 Податкового кодексу України 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

 

Нові соціальні стандарти з 1 липня 2018 року

Начальник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев нагадує, що Законом України від 07.12.2017 № 2246 «Про державний бюджет України на 2018 рік» встановлено розміри прожиткового мінімуму для різних груп населення та розмір мінімальної заробітної плати. Слід зазначити, що вищевказані показники впливають на розміри соціальних виплат, мінімальних пенсій, а також податкових соціальних пільг. Так, з 1 липня 2018 року встановлюються нові розміри прожиткового мінімуму на одну особу у розрахунку на місяць − 1 777 грн. Для основних соціальних і демографічних груп населення з 1 липня 2018 року встановлюються такі показники прожиткового мінімуму: для дітей віком до 6 років −1 559 грн.; для дітей віком від 6 до 18 років − 1 944 грн.; для працездатних осіб – 1 841 грн.; для осіб, які втратили працездатність − 1 435 грн. Мінімальна заробітна плата, з початку 2018 року, складає у місячному розмірі – 3 723 грн., у погодинному розмірі − 22,41 грн. Станом на 1 липня 2018 року мінімальна заробітна плата не змінюється. Звертаємо увагу, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

 

Відображення доходу підприємцем - платником єдиного податку

Доходом фізичної особи – підприємця - платника єдиного податку є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі. До суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг). Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку. До суми доходу платника єдиного податку третьої групи, який є платником ПДВ, за звітний період також включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності. До доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності. Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

 

Вартість проживання та проїзду фізичних осіб, які не перебувають у трудових відносинах із платником податку, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо у вигляді вартості використання житла, інших об’єктів матеріального або нематеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, або компенсації вартості такого використання, крім випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених ними межах. Додаткові блага – це кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку. Отже, вартість проживання та проїзду фізичних осіб, які не перебувають у трудових відносинах із таким платником податку та не є членами керівних органів платника податку, що сплачується юридичною особою, яка не є їх роботодавцем, оподатковується такою юридичною особою податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

 

Довідка-підтвердження статусу податкового резидента України: де і як отримати

Довідка-підтвердження статусу податкового резидента України (далі –Довідка) видається для підтвердження, що особа є платником податків в Україні і є резидентом України у розумінні договору про уникнення подвійного оподаткування між Україною (Урядом України) та відповідною країною. Відповідно до п.п.14.1.213  ст.14 Податкового кодексу України резиденти – це: а) юридичні особи та їх відокремлені особи, які утворені та провадять свою діяльність відповідно до законодавства України з місцезнаходженням як на її території, так і за її межами; б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва України за кордоном, які мають дипломатичні привілеї та імунітет;  в) фізична особа - резидент – фізична особа, яка має місце проживання в Україні. У разі якщо фізична особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні; якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв’язки (центр життєвих інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від’їзду) протягом періоду або періодів податкового року. Достатньою (але не виключною) умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного проживання членів її сім’ї або її реєстрації як суб’єкта підприємницької діяльності. Довідку видають органи фіскальної служби за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи. Отже, будь-який платник – юридична особа, фізична особа-підприємець, фізична особа може отримати Довідку в органах фіскальної служби за місцезнаходженням/місцем проживання (у тому числі за власним бажанням) протягом 10-ти робочих днів з моменту подання відповідного письмового звернення такої особи за умови, що така особа є резидентом України у розумінні п.п.14.1.213 ст.14 Податкового кодексу України, отримує доходи за межами України та підпадає під дію міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування.

 

Готівкові розрахунки

З 01.06.2018 р. набрала чинності постанова Правління Нацбанку України, якою внесено зміни до власної постанови від 29.12.2017 р. № 148 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні». Змінами до постанови передбачено, що суб’єкти господарювання мають право до 30.06.2018 р. (включно) використовувати в своїй діяльності форми відомості на виплату грошей, прибуткового та видаткового касових ордерів, журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, касової книги, книги обліку виданої та прийнятої старшим касиром готівки та акта про ре­зультати інвентаризації наявних коштів, установлені Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Нацбанку України від 15.12.2004 р. № 637. Суб’єктам господарювання слід до 30.06.2018 р. (включно): розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки в касі та порядок розрахунку ліміту каси з урахуванням норм Положення про ведення касових операцій; користуватися лімітами каси, установленими та затвердженими до набрання чинності постановою від 29.12.2017 р. № 148. Крім того, постановою внесено зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, якими, зокрема, передбачено, що фізичні особи мають право здійснювати розрахунки готівкою: із суб’єктами господарювання протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами — у розмірі до 50 000 грн включно. Платежі на суму, що перевищує 50 000 грн, проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством України порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів із поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку; між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі до 50 000 грн включно. Платежі на суму, що перевищує 50 000 грн, здійснюються шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення та/або переказу коштів на поточні рахунки (у тому числі на депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).

 

Оплата праці

Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці відповідно до абзацу четвертого частини другої ст. 265 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП) тягне за собою накладення штрафу на юридичну та фізичну особу — підприємця, яка використовує найману працю, у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення. Заходи притягнення до відповідальності за недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці вживаються одночасно із внесенням припису незалежно від факту усунення виявлених порушень у ході інспекційного відвідування або невиїзного інспектування. Мінімальними державними гарантіями є норми і гарантії в оплаті праці, передбачені частиною першою ст. 12 Закону України від 24.03.95 р. № 108/95-ВР «Про оплату праці» (далі — Закон № 108) та КЗпП. Статтею 95 КЗпП визначено, що заробітна плата підлягає індексації в установленому законодавством порядку. При цьому правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення встановлено Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 р. № 1078 (далі — Порядок № 1078). Таким чином, ненарахування індексації заробітної плати за наявності підстав є порушенням ст. 95 КЗпП та, відповідно, мінімальних державних гарантій в оплаті праці. Нарахування індексації, але в меншій, ніж потрібно, сумі є порушенням Порядку № 1078 та не підпадає під визначення мінімальних державних гарантій в оплаті праці, наведене у ст. 12 Закону № 108, а тому належить до категорії інших порушень. У разі виявлення такого порушення заходи притягнення до відповідальності будуть застосовані за невиконання внесеного припису про усунення виявлених порушень.

 

Митний контроль

З 26.05.2018 р. набрав чинності Закон України, яким внесено змі­ни до Митного кодексу України щодо збереження та розвитку вітчизняної суднобудівної промисловості. Змінами установлено: якщо зовнішньоекономічний договір, на підставі якого здійснюватиметься переробка, передбачає ввезення товарів з метою переробки окремими партіями протягом певного періоду часу на однакових умовах, дозвіл видається на обсяг товарів і строк, визначені зовнішньоекономічним договором, але не більше ніж на строк, передбачений ст. 151 цього Кодексу, якою, зокрема, передбачено, що законами України може визначатися більший строк переробки товарів, а для підприємств суднобудівної промисловості (в межах класу 30.11 групи 30.1 розділу 30, класу 33.15 групи 33.1 розділу 33 КВЕД ДК 009:2010) загальний строк переробки не може перевищувати 730 днів.

 

Митні платежі

Подовжено строки переведення на єдиний рахунок. У Мін’юсті України 25.05.2018 р. за № 628/32080 зареєстровано наказ Мінфіну України, яким внесено зміни до власного нака­зу від 01.11.2017 р. № 898 «Про затвердження Порядку перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/ або під час митного оформлення». Змінами до наказу передбачено, що: переведення підприємств на обслуговування через депозитний рахунок 3734, відкритий в Держказначействі України на ім’я ДФС України, для зарахування авансових платежів (передоплати) здійснюється поетапно: на перехідний період (з 15.01.2018 р. до 15.04.2019 р.) — за рішенням підприємства; з 16.04.2019 р. — на постійній основі; протягом перехідного періоду: з 18.03.2019 р. сплата та зарахування коштів у вигляді авансових платежів (передоплати) підприємств на депозитні рахунки 3734, відкриті в ГУ Казначейства у м. Києві на ім’я митниць ДФС, припиняються в установленому порядку; з 16.04.2019 р. Порядок розрахунково-касового обслуговування через органи Держказначейства України митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення, затверджений наказом Мінфіну України, Держмитслужби України від 24.01.2006 р. № 25/44, застосовується виключно щодо операцій із перерахування до державного бюджету митних та інших передбачених законодавством платежів, сплачених у перехідний період, а також коштів, внесених підприємствами як грошова застава, у випадках, якщо така застава підлягає перерахуванню до державного бюджету. Також наказом передбачено, що ДФС України та Держказначейство України повинні до 17.09.2018 р. доопрацювати відповідні програмно-інформаційні комплекси для реалізації положень цього наказу.

 

Трудове законодавство

Нові правила з охорони праці. З 25.05.2018 р. набрав чинності наказ Мінсоцполітики України, яким затверджено Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском. Зокрема, передбачено, що Правила поширюються на суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правових форм, та є обов’язковими для виконання всіма працівниками, що займаються монтажем, демонтажем, екс­плуатацією (використання за призначенням, технічне обслуговування, ремонт), модифікацією (реконструкція чи модернізація), перевіркою технічного стану (технічний огляд, експертне обстеження) обладнання, що працює під тиском, вищим 0,5 бар. Визнано такими, що втратили чинність: наказ Комітету по нагляду за охороною праці Мінпраці України від 08.09.98 р. № 177; наказ Мінпраці України від 06.03.2002 р. № 131; наказ Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.10.2007 р. № 231. Визнано такими, що не застосовуються на території України, «Правила устройства и безопасной эксплуатации паровых и водогрейных котлов», затверджені Державним комітетом СРСР з нагляду за безпечним веденням робіт у промис­ловості та гірничого нагляду 30.08.66 р.

 

Надміру сплачену суму єдиного внеску повернуть при припиненні підприємницької діяльності

Органи Державної фіскальної служби (далі – ДФС) при поверненні помилково та/або надміру сплачених сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) керуються Порядком зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 16.01.2016 №6 (далі – Порядок №6). Повернення надміру або помилково сплачених сум ЄВ здійснюється на підставі заяви платника про таке повернення. Підставою для зняття з обліку у контролюючих органах платників податків, державна реєстрація припинення яких здійснюється згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», є надходження від державного реєстратора відомостей про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру. Фізична особа – підприємець знімається з обліку після проведення передбаченої законодавством перевірки, здійснення остаточного розрахунку зі сплати ЄВ та закриття інтегрованих карток платника (далі – ІПК). Відповідно до Порядку ведення органами ДФС України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422 (далі – Порядок №422), визначено, що в інформаційній системі органів ДФС ІПК закриваються із встановленням дати закриття за умов: - погашення сум податкового боргу, заборгованості зі сплати єдиного внеску, штрафних санкцій та пені та/або списання сум податкового боргу, штрафних санкцій та пені; - повернення платнику помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або списання до бюджету за заявою платника; - повернення платнику помилково та/або надміру сплачених коштів ЄВ та/або списання до фондів соціального страхування за заявою платника; - відсутності розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань або податкового боргу, не погашених на дату закриття ІКП. При цьому згідно із абзацом третім п. 4 глави 1 розділу ІІ Порядку №422 після припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця на підставі судового рішення та/або після проведення державним реєстратором спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання та кошти ЄВ (при відсутності заяви платника податків про їх повернення) списуються до бюджету та до фондів соціального страхування за рішенням керівника (заступника керівника) органу ДФС. Таким чином, фізична особа – підприємець, при державній реєстрації припинення підприємницької діяльності, має можливість повернути суму надміру сплаченого ЄВ на підставі заяви, яка подається до дати зняття з обліку такого платника.

 

Реєстр РРО оновлено

Державна фіскальна служба України наказом від 6 червня 2018 року №362 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. У ньому наводять перелік моделей, модифікації РРО, дозволених до первинної реєстрації, та РРО, первинну модифікацію яких заборонено. Відповідно попередній перелік, який затверджений наказом ДФС від 20.02.18 р. №79, втратив чинність.

 

Харківською митницею ДФС пропущено 14,5 мільйонів тонн вантажів

З початку року Харківською митницею ДФС пропущено 14,5 мільйонів тонн вантажів, 895 тисяч транспортних засобів та майже 2 мільйони громадян. У фіскальній службі інформують про основні бюджетоутворюючі товари з початку поточного року в розрізі товарних груп: - котли, машини, обладнання  і механічні пристрої, їх частини – сплачено податків – 545,9 млн. грн.; - пластмаси, полімерні матеріали та вироби з них – сплачено податків – 449,6 млн. грн.; - олива моторна, вугілля кам’яне – сплачено податків – 409 млн. грн.; - мінеральні добрива – сплачено податків – 401 млн. грн.; - тютюн і промислові замінники тютюну – сплачено податків – 354,1 млн. грн.

 

Внесено зміни до Порядку перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення

Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області  інформує, що 08.06.2018 набрав чинності  наказ Міністерства фінансів України від 07.05.2018 № 493, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.05.2018 за  № 628/32080 (далі – Наказ № 493), яким внесено зміни  у наказ Міністерства фінансів України від 01.11.2017 № 898 «Про затвердження Порядку перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.11.2017 за  № 1429/31297. Наказ № 493 розроблено відповідно до частини сьомої ст. 298 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI зі змінами та доповненнями. Внесенеми Наказом № 493 змінами передбачено перенесення термінів переведення обслуговування платників через депозитні рахунки 3734, а саме: 1) переведення підприємств на обслуговування через депозитні рахунки 3734, відкриті в Державному казначействі України на ім’я ДФС України, для зарахування авансових платежів (передоплати) здійснюється поетапно: · на перехідний період (з 15.01.2018 до 15.04.2019) – за рішенням підприємства; · з 16.04.2019 – на постійній основі; 2) протягом перехідного періоду: · з 18.03.2019 сплата та зарахування грошових коштів у вигляді авансових платежів (передоплати) підприємств на депозитні рахунки 3734, відкриті в  ГУ Казначейства в м. Києві на ім’я митниці ДФС України, припиняються в установленому порядку; · з 16.04.2019 порядок розрахунково-касового обслуговування через органи Державного казначейства України митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України, Державної митної служби України від 24.01.2006 № 25/44, застосовується виключно щодо операцій по перерахуванню до державного бюджету митних та інших передбачених законодавством платежів, сплачених в перехідний період, а також грошових коштів, внесених підприємствами як грошова застава, в разі якщо така застава підлягає перерахуванню до державного бюджету.

 

Змінюються реквізити рахунків для сплати податків

З другого липня 2018 року вводяться в дію нові бюджетні рахунки для сплати податків і зборів, які зараховуються до державного та місцевих бюджетів Запорізької області. Міністерство фінансів України запроваджує централізовану модель виконання дохідної частини державного та місцевих бюджетів. Відповідні зміни внесені до наказів Міністерства фінансів України: - від 29.01.2013р. № 43 "Про затвердження Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету"; - від 23.08.2012р. № 938 "Про затвердження Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів"; - від 22.06.2012р. № 758 "Про затвердження Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України". Таким чином з другого липня будуть діяти нові реквізити рахунків для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів, відкритих на балансі Державної казначейської служби України.

 

Компенсація втрати частини заробітної плати, у зв’язку з порушенням строків її виплати, оподатковується податком на доходи фізичних осіб

За втрату частини заробітної плати у зв’язку із порушенням строків її виплати передбачена виплата компенсації працівникам. Компенсація здійснюється у разі затримки виплати заробітної плати на один і більше календарних місяців (ст. 2 Закону України від 19.10.2000 № 2050-III «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати»). Компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом, для цілей оподаткування податком на доходи фізичних осіб прирівнюються до заробітної плати та оподатковуються за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу (18%). Сума компенсації включається до фонду оплати праці того місяця, в якому фактично проводиться її нарахування та виплата у відповідності з п.п. 1.6.2 «Інструкції зі статистики заробітної плати», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.04 № 5. Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.48 ст. 14 Податкового кодексу, ст. 34 Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР «Про оплату праці».

 

Новоутворені сільськогосподарські товаровиробники можуть бути платниками єдиного податку 4-ї групи з наступного року

Сільськогосподарський товаровиробник – це юридична особа незалежно від організаційно-правової форми, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання. Новоутворені сільськогосподарські товаровиробники можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи з наступного року, якщо частка сільськогосподарського товаровиробництва, отримана за попередній податковий (звітний) рік, дорівнює або перевищує 75 відсотків.Попередній податковий (звітний) рік для новоутворених сільськогосподарських товаровиробників - це період з дня державної реєстрації до 31 грудня того ж року.

 

Підприємці - платники єдиного податку не можуть здійснювати оптовий продаж паливно-мастильних матеріалів незалежно від об’єму тари

Не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання (фізичні особи - підприємці), які здійснюють, зокрема, виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів у тарі місткістю до 20 літрів та діяльності, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин). Тобто, підприємці - платники єдиного податку мають право здійснювати виключно роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів у тарі місткістю до 20 літрів. Здійснювати роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів у тарі місткістю 20 літрів та більше, а також оптовий продаж таких товарів незалежно від об’єму тари, підприємцям - платникам єдиного податку заборонено.

 

Правильно заповнюємо платіжні доручення при погашенні податкового боргу

Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 (далі – Порядок). Відповідно до вимог Порядку у разі наявності у платника податків податкового боргу розрахунковий документ на переказ коштів приймається до виконання незалежно від напряму сплати, зазначеного у полі "Призначення платежу" розрахункового документа. При цьому зарахування коштів відбувається у порядку черговості, встановленому Податковим кодексом України, а такому виду сплати органами ДФС присвоюється код виду сплати 140. Пунктом 87.9 статті 87 Податкового кодексу України передбачено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

 

Харківська митниця ДФС про зміни в порядку ввезення на митну територію України транспортних засобів

23 травня 2018 року набули чинності зміни до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» (далі - Закон). Згідно зі старою редакцією статті 2 Закону пропуск на митну територію України з метою вільного обігу транспортних засобів нових і таких, що були в користуванні, здійснювався за умови їх відповідності екологічним нормам. У новій редакції цієї статті слова «пропуск на митну територію України» замінено словами «митне оформлення». Таким чином, документи підтвердження відповідності транспортного засобу екологічним стандартам вимагатимуться не під час ввезення авто на територію України, а при його митному оформленні  для вільного обігу. Також відповідно до внесених до Закону змін, перелік транспортних засобів, які звільняються від дотримання екологічних норм, доповнено автомобілями швидкої медичної допомоги та транспортними засобами спеціального призначення – пересувними медичними клініками, визнаними гуманітарною допомогою згідно із Законом України «Про гуманітарну допомогу», що дозволить вирішити питання транспортного забезпечення центрів екстреної медичної допомоги. Згідно зі старою редакцією Закону від дотримання екологічних вимог звільнялись лише транспортні засоби, які ввозились на митну територію України тимчасово, з метою транзиту та при переселенні громадян на постійне місце проживання до України. Харківська митниця ДФС нагадує, що документом, який засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб. Позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.

 

Вартість пально-мастильних матеріалів для заправки вантажного автомобіля включається до складу витрат ФОП-«загальносистемника»

Перший заступник начальника Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Дмитро Таран нагадує, що відповідно до пп. 177.4.1 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України від 02.12.010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП), зокрема, належать витрати, до складу яких включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об’єкта витрат. Отже, якщо ФОП, що застосовує загальну систему оподаткування, використовує у своїй підприємницькій діяльності вантажний автомобіль, то він має право включити до складу витрат вартість придбаних пально-мастильних матеріалів для заправки вантажного автомобіля. Проте, звертаємо увагу, що списання палива і мастильних матеріалів здійснюється виходячи з даних пробігу автомобіля та норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом  Міністерства транспорту України від 10.02.1998  № 43 «Про затвердження Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті» зі змінами та доповненнями.

 

До уваги суб’єктів господарювання! Обов’язковий продаж валюти на рівні 50 відсотків продовжено до 13 грудня 2018 року

Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що 14.06.2018 набрала чинності Постанова Правління Національного банку України від 12.06.2018 № 65 «Про запровадження обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті та встановлення розміру обов’язкового продажу таких надходжень» (далі – Постанова № 65). З метою підтримки стабільності валютного ринку України Правління Національного банку України Постановою № 65 встановило вимогу щодо обов’язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті із-за кордону на користь юридичних осіб, які не є уповноваженими банками, фізичних осіб – підприємців, іноземних представництв (крім офіційних представництв), на рахунки, відкриті в уповноважених банках для ведення спільної діяльності без створення юридичної особи, а також надходжень в іноземній валюті на рахунки резидентів, відкриті за межами України на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку України. Вищезазначені надходження в іноземній валюті підлягають обов’язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України уповноваженим банкам та/або Національному банку України у розмірі 50 відсотків. Решта надходжень в іноземній валюті залишається в розпорядженні резидентів та нерезидентів і використовується ними відповідно до правил валютного регулювання. Постанова № 65 діє до 13 грудня 2018 року (включно).

 

Довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів та платежів можна отримати в електронному вигляді

Для отримання довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів та платежів платнику податків необхідно особисто, або через уповноважену особу звернутися з відповідною заявою до органу ДФС за основним місцем обліку, також заява може бути надіслана через Електронний кабінет платника податків. При заповненні заяви необхідно обов’язково зазначити нормативно-правовий акт, яким передбачено надання довідки, та назву підприємства чи організації, куди довідка буде надана. Надання довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів та платежів  регламентується наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 року №567, термін її надання становить 5 робочих днів з дня подання заяви. Термін дії довідки складає 10 календарних днів. Довідка у паперовому вигляді отримується платником чи його уповноваженим представником безпосередньо у контролюючому органі, до якого було подано відповідну заяву. У відкритій частині Електронного кабінету платника можна переглянути довідку в електронному вигляді, завантажити її примірник у форматі PDF та роздрукувати. Для цього у підрозділі «Довідки про відсутність заборгованості» розділу «Реєстри»  необхідно зазначити Код ЄДРПОУ/РНОКПП, номер та дату довідки. Звертаємо увагу, що довідка формується автоматично за даними інформаційних систем ДФС. При цьому системою перевіряється наявність боргу як за основним, так і за неосновним місцем обліку. При наявності у платника податкового боргу, навіть у розмірі 1 копійки, автоматично буде сформовано відмову у наданні довідки. Відмова у наданні довідки також формується автоматично при зверненні платника із заявою до органу ДФС не за основним місцем обліку або при зверненні фізичної особи, яка не є фізичною особою-підприємцем. У разі, якщо у заяві платник зазначив нормативно-правовий акт, що втратив чинність, або яким отримання довідки не передбачено, або при некоректному заповненні реквізитів заяви, йому на поштову адресу також буде направлено лист у довільній формі з відмовою у наданні довідки.

 

Терміни подання розрахунку та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів

Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що Законом України від 13 грудня 2001 року №2894 «Про тваринний світ» встановлено, що за спеціальне використання об’єктів тваринного світу (у тому числі рибальство, включаючи добування водних безхребетних тварин) справляється плата. Відповідно до бюджетної класифікації, визначеної наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11 «Про бюджетну класифікацію», до доходів бюджету належить «Плата за використання інших природних ресурсів» (код 13070000) з підкодом 13070200 «Плата за спеціальне використання рибних та інших водних ресурсів». Порядок справляння збору (плати) за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 року №449 «Про затвердження Порядку справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів і розмірів збору за спеціальне використання». Порядок обчислення та внесення плати визначено спільним наказом Державного комітету рибного господарства України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Державної податкової адміністрації України від 24.12.1999 №167/156/299/300/650 «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших живих ресурсів» (далі – Інструкція). На підставі п.2.2 Інструкції користувач зобов’язаний вести облік вилучених водних живих ресурсів наростаючим підсумком з початку року та щокварталу складати у двох примірниках розрахунок. Один примірник розрахунку подається контролюючому органу за місцем реєстрації користувача як суб’єкта господарської діяльності, другий – органу рибоохорони Державного комітету рибного господарства України, у зоні діяльності якого користувач здійснює вилучення водних живих ресурсів, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом. Платежі за спеціальне використання водних живих ресурсів сплачуються користувачем, не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

 

Щоб відмовитися від спрощеної системи оподаткування необхідна заява

Начальник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев нагадує, що відповідно до п.п.298.2.2 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів. Заява про відмову від спрощеної системи оподаткування підприємцями-платниками єдиного податку подається до територіального органу ДФС за місцем податкової адреси платника податків – фізичної особи не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року). Отож, щоб відмовитися від спрощеної системи оподаткування з III кварталу 2018 року, необхідно до 20 червня 2018 року включно подати заяву.

 

Тютюн і в панчохах, і у взутті

Напередодні в пункті пропуску «Гоптівка» харківські митники завадили переміщенню через кордон  22 кг тютюнових виробів. Громадянка України, прямуючи пішою ходою з Росії до України, переміщувала серед особистих речей 216 упаковок тютюну для кальяну загальною вартістю 11140 грн. Жінка ховала тютюн в зимовому взутті, в панчохах на тілі, в упаковках з-під підгузків «Pampers» та в файлі для документів. При цьому під час усного декларування вона заявила про відсутність заборонених або обмежених до переміщення предметів.  Відносно правопорушниці складено протокол про порушення митних правил за ч.1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Податкова міліція виявила в гаражі 10 тисяч літрів фальсифікованого коньяку

Працівники податкової міліції Харківщини в рамках операції «Акциз-2018» виявили черговий факт  зберігання незаконно виготовлених лікеро-горілчаних виробів. Про це повідомляє перший заступник начальника оперативного управління  ГУ ДФС у Харківській області Володимир Вовк. Днями, в ході проведення оперативно-слідчих заходів було встановлено, що в гаражі, який розташований напроти житлового будинку в одному з районів Харкова, зберігається незаконно-виготовлена лікеро-горілчана продукція.  «В рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст. 204 Кримінального кодексу України, працівники податкової міліції Харківщини провели обшуки за адресою, де здійснювалось незаконне зберігання фальсифікованих  алкогольних напоїв (коньяк) в картонних коробках  без маркування об’ємом 10 літрів в забороненій законодавством тарі «Tetra-Pack»» – розповідає Володимир Вовк. За  результати  проведення слідчих (розшукових) дій  з незаконного обігу  вилучено: коньяк в кількості 9970 літрів (997,0 дал) орієнтовною вартістю   3489,5 тис. грн. З вилучених лікеро-горілчаних виробів відібрані зразки продукції, які направлені на дослідження. На теперішній час здійснюються заходи щодо встановлення повного кола осіб, причетних до протиправної діяльності, каналів надходження на територію Харківської області спирту, лікеро-горілчаних виробів, місць зберігання та реалізації, а також готується  клопотання до суду щодо арешту вилученого майна.

 

Нарахування земельного податку фізичним особам

Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповівдно до п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу нарахування фізособам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податові повідомлення-рішення (ППР) про внесення податку. У разі переходу права власності на ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності  на зазначену земельну ділянку, а  новим власником — починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності. Якщо  право власності на земельну ділянку переходить від одного власника до іншого протягом календарного року, контролюючий орган надсилає ППР новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. За ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб: 1) у рівних частинах — якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом; 2) пропорційно належній частці кожної особи — якщо будівля перебуває у спільній частковій власності; 3) пропорційно належній частці кожної особи — якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується  кожному з них пропорційно  тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

 

За фіскальним чеком покупець може перевірити легальність касового апарату продавця

Будь-який громадянин, придбавши товар в магазині, за отриманим фіскальним чеком може перевірити чи зареєстрований в органах ДФС касовий апарат, на якому продавцем товарів або послуг був роздрукований цей фіскальний чек. Своєю чергою, суб’єкт господарювання завдяки сервісу може отримати дані щодо:фіскальних номерів РРО,найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові), дати реєстрації, номера останньої Книги обліку розрахункових операцій (КОРО), зареєстрованої на такий РРО та дати її реєстрації тощо. Також запроваджений електронний сервіс містить інформацію про зареєстровані суб’єктами господарювання Книги обліку розрахункових операцій. Користувач сервісу також може отримати інформацію щодо фіскальних номерів РРО та КОРО, реєстрацію яких скасовано за заявою суб’єкта господарювання або з ініціативи органів ДФС. Сервісом можна скористатися на офіційному порталі ДФС  у розділах «Інформація про РРО» та «Інформація про книги ОРО».

 

Неплатник ПДВ отримує послуги від нерезидента на митній території України: за яким кодом сплачувати ПДВ?

Порядком №21 передбачено розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник ПДВ, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками ПДВ, на митній території України, де у графі 8 "Нарахована сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету" платником заповнюється відповідна сума податкових зобов'язань. Зазначена сума податкових зобов'язань в інформаційній системі органів ДФС відображається за кодом класифікації доходів бюджету 14060100 "Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)". Враховуючи викладене, сплата відповідної суми ПЗ з ПДВ до державного бюджету має здійснюватися на рахунок, відкритий в органах Держказначейства за кодом класифікації доходів бюджету 14060100 "Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)".

 

Порядок компенсації роботодавцям витрат на ЄСВ змінився

Документ приводиться  у відповідність до вимог Закону України від 03.10.2017 р. № 2148 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій”. Законом «Про зайнятість населення» передбачені пільги зі сплати ЄСВ у вигляді компенсації витрат на сплату ЄСВ у розмірі від 50% до 100%: 1) Частиною 3 ст. 24 Закону передбачено компенсацію 50% фактичних витрат зі сплати ЄСВ роботодавцю, який протягом 12 календарних місяців забезпечував створення нових робочих місць, працевлаштовував на них працівників і протягом цього періоду щомісяця виплачував працівникові зарплату в розмірі не менше 3-х мінімальних зарплат.2) Статтею 26 Закону передбачено компенсацію 100% фактичних витрат зі сплати ЄСВ роботодавцям, які працевлаштовують на строк не менше 2-х років соціально незахищених громадян ("які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці"*), направлених центром зайнятості. Строк виплати компенсації — протягом 12 місяців із моменту працевлаштування безробітного. У разі звільнення працівника, за якого виплачувалася компенсація, з ініціативи роботодавця або за згодою сторін (зверніть увагу — йдеться саме про згоду сторін, а не за власним бажанням працівника) до закінчення 2-річного строку сума виплачених коштів повертається в повному обсязі до бюджету відповідного фонду або на його робоче місце за направленням центру зайнятості працевлаштовується інший зареєстрований безробітний; 3) Частиною 2 ст. 27 Закону передбачено компенсацію 100% фактичних витрат зі сплати ЄСВ суб'єктам малого підприємництва, які працевлаштовують на строк не менше 2-х років безробітних, направлених центром зайнятості, на нові робочі місця у пріоритетних видах економічної діяльності. Строк виплати компенсації — протягом 12 місяців із моменту працевлаштування безробітного.

 

За фіскальним чеком покупець може перевірити легальність касового апарату продавця

Державна фіскальна служба України запровадила новий електронний сервіс, за допомогою якого громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість отримати інформацію, чи зареєстрований конкретний реєстратор розрахункових операцій (РРО) в органах ДФС. Так, наприклад, будь-який громадянин, придбавши товар в магазині, за отриманим фіскальним чеком може перевірити чи зареєстрований в органах ДФС касовий апарат, на якому продавцем товарів або послуг був роздрукований цей фіскальний чек. У свою чергу, суб’єкт господарювання завдяки сервісу, зокрема, може отримати дані щодо фіскальних номерів РРО, найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові), дату реєстрації, номер останньої книги обліку розрахункових операцій (КОРО), зареєстрованої на такий РРО та дати її реєстрації тощо. Запроваджений електронний сервіс також містить інформацію про зареєстровані суб’єктами господарювання книги обліку розрахункових операцій. Окрім цього, користувач сервісу може отримати інформацію щодо фіскальних номерів РРО та КОРО, реєстрацію яких скасовано за заявою суб’єкта господарювання або з ініціативи органів ДФС.